loading...

برج خنک کننده

بازدید : 48
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 زمان : 12:12

چیلر هوا خنک

در این مورد، چنین سیستم خنک کننده ای برای تهویه مطبوع ساختمان های بزرگ کار می کند، جایی که یک گرمایش اصلی بین واحدهای چیلر هوا خنک و فن کویل وجود دارد که مایع خنک شده از طریق آن به گردش در می آید. این مایع معمولاً آب برای آب و هوای گرم یا محلول آبی C2H6O2 (اتیلن گلیکول) برای آب و هوای سرد و معتدل است. سیستم فن کویل چیلر هوا خنک بین دو واحد اصلی لوله کشی برای حرکت سیال و پمپ گردش خون با کنترل خودکار را فراهم می کند. مایع خنک شده در خط لوله در فشار نسبتاً کم است.

چیلر هوا خنک یک تجهیزات مدرن است که به طور گسترده در صنعت، خانه و سایر بخش های اقتصاد استفاده می شود. وظیفه اصلی این تجهیزات خنک کردن مایعات و گازها با استفاده از خواص مبرد است.

چیلر هوا خنک گروه گسترده ای از تجهیزات صنعتی هستند که برای خنک کردن رسانه های مختلف طراحی شده اند. چیلر هوا خنک به طور گسترده در شرایط صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین برای حفظ یک میکروکلیم راحت در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می شوند. اصل عملکرد آنها تبخیر و تراکم مبرد در گردش در دستگاه است که به دلیل آن انرژی حرارتی یا سرما ایجاد می شود. این نوع تجهیزات یک سیستم صرفه جویی در انرژی است و با عملکرد بالا مشخص می شود.

دستگاه چیلر هوا خنک

عناصر کار اجباری تجهیزات عبارتند از کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و مبدل حرارتی. اصل کار چیلر هوا خنک بر اساس توانایی برخی از گازها در حالت مایع است و در عین حال مقدار زیادی انرژی حرارتی را آزاد می کند. آب، گلیکول، محلول های مختلف می توانند به عنوان یک حامل گرما عمل کنند. فریون به عنوان مبرد استفاده می شود: کمپرسور فریون را فشرده می کند و آن را از حالت گازی به مایع منتقل می کند. پس از اینکه گاز به طور کامل به حالت مایع تبدیل شد، به دریچه گاز می رسد - وسیله ای که برای کاهش فشار لازم است. دمای فریون مایع به طور قابل توجهی افزایش می یابد و هنگامی که وارد کندانسور می شود، انرژی حرارتی را به مخلوط هوا یا آب می دهد. فریون خنک شده وارد اواپراتور می شود، جایی که منبسط می شود و دوباره به حالت گاز می رود و دمای آن کاهش می یابد. در اواپراتور که مخزن آب بندی شده است، حجم مبرد توسط شیر مخصوص تنظیم می شود. سپس فریون وارد مبدل حرارتی می شود و در آنجا آب داخل خط را خنک می کند. این توالی چرخه برای خنک کردن هوا و مایعات استفاده می شود؛ گردش معکوس با گرم کردن هوا و محیط آب همراه است. طرح عملکرد این تجهیزات صرف نظر از مدل و نوع دستگاه تبرید، مشخصات عملیاتی آن یکسان است.

دستگاه های موجود در بازار از نظر اصلاح، کارایی، کارایی، ظرفیت مخزن، نوع خنک کننده کندانسور، نوع ساخت و فن متفاوت هستند

کاربرد چیلر هوا خنک

چیلر هوا خنک متکی به کندانسوری هستند که توسط هوای محیط خنک می شود. بنابراین، چیلر هوا خنک ممکن است در تاسیسات کوچکتر یا متوسط که در آن محدودیت فضا وجود دارد، کاربرد معمولی پیدا کنند. یک چیلر هوا خنک می‌تواند کاربردی ‌ترین انتخاب را در سناریوهایی که آب منبع کمیاب است را نشان دهد.

یک چیلر هوا خنک معمولی با هوا خنک می‌تواند دارای فن‌ های پروانه یا چرخه ‌های تبرید مکانیکی باشد تا هوای محیط را روی یک سیم پیچ پره‌دار بکشد تا مبرد متراکم شود. تراکم بخار مبرد در کندانسور هوا خنک، انتقال گرما به جو را امکان پذیر می کند.

چیلر هوا خنک دارای مزیت قابل توجهی در هزینه نصب پایین تر هستند. تعمیر و نگهداری ساده تر نیز به دلیل سادگی نسبی آنها در مقایسه با چیلر هوا خنک می شود. چیلر هوا خنک فضای کمتری را اشغال می کنند، اما بیشتر در خارج از یک مرکز قرار می گیرند. بنابراین، عناصر در فضای باز طول عمر عملکردی آنها را به خطر می اندازند.

ماهیت همه جانبه چیلر هوا خنک، هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. سادگی نسبی آنها همراه با کاهش فضای مورد نیاز، مزایای زیادی را در بسیاری از انواع تاسیسات ایجاد می کند.

تفاوت های اصلی با سایر سیستم ها

اگر در اکثر واحدهای تبرید مبرد گازی در گردش باشد، در سیستم چیلر هوا خنک فن کویل، همانطور که در بالا ذکر شد، آب یا محلول آبی C2H6O2 است. این تغییر یعنی:

مصرف انرژی یک خنک کننده مایع بسیار کمتر از یک خنک کننده گازی است (آب ظرفیت حرارتی بالاتری دارد). این باعث می شود لوله های مبرد مایع صدها متر طول داشته باشند. در عمل، طول چنین شبکه های گرمایشی دو برابر خطوط آنالوگ گاز است.

برای گرمایش اصلی سیستم فن کویل چیلر هوا خنک به لوله های معمولی نیاز است که برای انتقال آب و همان شیرهای قطع کننده استفاده می شود. این نشان می دهد که نصب ارزان تر و آسان تر از مبرد گازی خواهد بود.

تمام گازهای فراری که در چیلر هوا خنک هستند نمی توانند وارد اتاق شوند، زیرا دستگاه روی زمین یا روی سقف ساختمان نصب می شود. یک حادثه خط لوله فقط مملو از سیل است، اما با دریچه های توقف محلی است.

سیستم های خنک کننده واحد مورد بحث ما می توانند بر اساس دو اصل کار کنند:

خنک کننده مستقیم مبرد. این رایج ترین و راحت ترین روش است که در آن محلول آبی مایع فریون در مبدل حرارتی خنک می شود. در ورودی و خروجی عامل، اختلاف دما بیش از 7 درجه سانتیگراد نیست، در حالی که در حالت استاندارد دستگاه با نسبت 7/12 درجه سانتیگراد کار می کند.

استفاده از مبرد میانی این گزینه در شرایطی ضروری است که چیلر هوا خنک مایعی با دمای بیش از 7 درجه سانتیگراد تحویل می دهد.

اختلالات احتمالی سیستم

در اینجا لیستی از برخی از رایج ترین عیوب در سیستم فن کویل چیلر هوا خنک آورده شده است:

نشت فریون این وضعیت در صورت نشتی اتصال اتصالات در مدار یا آسیب مکانیکی آنها ایجاد می شود.

خرابی کمپرسور ممکن است سیم پیچ استاتور بسوزد یا برخی اختلالات در گروه پیستون رخ دهد (رسوبات کربن، تخریب سوپاپ ها).

ورود آب به مدار تبرید علت چنین نقص ممکن است نشت در اواپراتور باشد که در نتیجه فریون با آب مخلوط می شود.

همانطور که قبلاً از نام فهمیدید ، سیستم های فن کویل چیلر هوا خنک منشا خارجی دارند ، اما با این وجود ، آنها به طور گسترده در اتحاد جماهیر شوروی استفاده می شدند و هنوز هم ارتباط خود را از دست نداده اند. آنها اغلب با سیستم های تقسیم مقایسه می شوند، زیرا نتیجه نهایی، در واقع، تفاوتی ندارد. اکنون در مورد مزایا صحبت نمی کنیم، اما خواهیم گفت که چنین تاسیساتی برای اشیاء در مقیاس بزرگ برای اهداف مختلف بسیار ضروری است.

سیستم فن کویل چیلر هوا خنک قادر است به طور همزمان دمای ثابتی را در چندین شی و طبقات به طور همزمان فراهم کند و یک حالت مستقل برای هر یک از اتاق ها حفظ کند. میتونه باشه:

کارگاه های تولید یک شرکت بزرگ و محل های انبار؛

ساختمان های چند طبقه که برای دفاتر، مراکز تجاری و همچنین امکانات اداری خدمت می کنند.

مجتمع های ورزشی، خرید و تفریحی و هتلی؛

سالن های کنسرت بزرگ؛

سوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها با تعداد نامحدود طبقات و بخش ها؛

بیمارستان های بزرگ، آسایشگاه ها و داروخانه ها.

انواع چیلر هوا خنک کننده آب

چیلر هوا خنک با این واقعیت متمایز می شوند که کندانسور آنها دائماً در آب غوطه ور است، این نوع تجهیزات کارآمدترین هستند. نصب برای خنک کردن انواع مایعات یک تجهیزات اجباری برای بسیاری از صنایع است.

با توجه به نوع ساخت، دستگاه های برودتی به دو دسته تقسیم می شوند:

- جذب؛

- دارای خازن داخلی

- دارای کندانسور از راه دور

محبوب ترین و پرکاربردترین نوع این نوع تجهیزات چیلر هوا خنک مونوبلاک سنتی است. این نوع دستگاه به شما امکان می دهد به طور قابل توجهی در فضا صرفه جویی کنید ، همه عناصر قبلاً در دستگاه ادغام شده اند و برای عملکرد آن فقط باید در آب ریخته شود. نوع دیگری از دستگاه های تبرید چیلر هوا خنک با کندانسور از راه دور هستند. این تجهیزات را می توان به مخازن بزرگ آب متصل کرد و از این طریق کارایی آن را افزایش داد.

اصل کار یک چیلر هوا خنک استفاده از گرمای اتلاف است که به ناچار در صنایع مختلف رخ می دهد. این نوع تجهیزات امیدوار کننده ترین، سازگار با محیط زیست است، استفاده از آن می تواند هزینه های انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و تأثیر منفی بر محیط زیست را به حداقل برساند. ماده کار در تاسیسات نوع جذبی محلول های چند جزئی هستند. متداول ترین محلول های مورد استفاده آمونیاک و لیتیوم بروماید در آب هستند که محلول اول به عنوان مبرد و محلول دوم به عنوان جاذب عمل می کند. چنین دستگاه هایی با عمر مفید بیش از 20 سال، بی ضرر بودن برای لایه اوزون، توانایی توزیع بار، سطوح کم نویز و ارتعاش و هزینه کم سرمای تولید شده متمایز می شوند.

نیاز به آب سردکن در بسیاری از صنایع وجود دارد:

- مهندسی مکانیک؛

- صنعت الکل؛

- فلزکاری؛

- شاخه های مختلف صنایع غذایی؛

- تولید لاستیک و پلاستیک.

- صنایع شیمیایی

ویژگی های فنی تولید بسیاری از نوشیدنی ها، محلول های دارویی نیاز به کاهش دمای مایعات اولیه دارد.

تجهیزات تهویه مطبوع ایجاد شده با استفاده از چیلر هوا خنک در پزشکی، آب و برق و سایر بخش های اقتصاد استفاده می شود. در مقایسه با سیستم های اسپلیت چند منطقه ای، چیلر هوا خنک دارای مزایای زیر هستند:

- عمر طولانی تری داشته باشد.

- زیبایی شناسی نمای بیرونی ساختمان را مختل نکنید.

- در صورت نشت مبرد، هیچ خطری برای سلامت انسان وجود ندارد.

- دارای قابلیت مقیاس بندی - بلوک های جدید به راحتی به سیستم موجود اضافه می شوند.

- در هزینه پایین نصب متفاوت است.

نصب چیلر هوا خنک

نصب واحدها در مکان های انتخاب شده برای آنها؛

تشکیل واحد لوله کشی سیستم؛

قرار دادن مسیری که در امتداد آن محیط گردش می کند، نصب محافظ عایق حرارتی روی لوله ها.

ترتیب و عایق صدا کانال های هوا؛

تشکیل یک سیستم زهکشی برای حذف میعانات انباشته شده از واحدهای فن کویل؛

خلاصه کردن اتصال شبکه برق، کابل کشی و سیم کشی؛

بررسی تنگی تمام عناصر؛

راه اندازی کارهای

تنها پس از انجام آزمایشات اولیه، می توان سیستم فن کویل چیلر هوا خنک را راه اندازی کرد.

ویژگی های خدمات

در طول بهره برداری از تجهیزات، باید به فعالیت های بازرسی برنامه ریزی شده توجه شود. تمام عناصر سیستم های فیلتراسیون باید در مدت زمان مشخص شده توسط سازنده تعویض شوند، رادیاتورهای نصب شده در محل باید از نظر خوردگی و نشت بررسی شوند. بازرسی گره های اصلی بسته به مقیاس سیستم به صورت هفتگی یا ماهانه انجام می شود.

کنترل پنل باید به صورت دوره ای از نظر دقت و سرعت اجرای دستورات داده شده نظارت شود. قطعات الکتریکی از نظر آمپر و سایر مشخصاتی که ممکن است نشان دهنده نشتی یا وضعیت غیرعادی باشد، بررسی می شوند. ولتاژ بر روی خط و در فاز اندازه گیری می شود.

به تجهیزات نگهداری و تهویه نیاز دارد. تمیز می شود، روغن کاری می شود، عملکرد کار، سرعت چرخش شفت نظارت می شود. سیستم زهکشی از نظر کارایی حذف رطوبت بررسی می شود. همچنین، رادیاتور به طور دوره ای نیاز به درمان ضد باکتریایی بهداشتی دارد، که امکان جلوگیری از گسترش و تشکیل میکرو فلورای بیماری زا را فراهم می کند

کل سیستم طبق یک طرح خاص کار می کند و متصل می شود.

چیلر هوا خنک می شود و دمای مطلوب محیط کار را حفظ می کند. در صورت نیاز به گرم شدن، دیگ داخلی به کیس متصل می شود.

پمپ مایع با دمای مشخصی را به خطوط لوله منتقل می کند و فشار لازم را برای حرکت محیط ایجاد می کند.

مسیر لوله کشی رسانه را تحویل می دهد.

مبدل‌های حرارتی - واحدهای فن کویل که شبیه یک شبکه لوله ‌ای شکل با مایعی است که در داخل آن در گردش است - محیط را دریافت می‌کنند.

فن هایی که در پشت عنصر تبادل حرارت قرار دارند، هوا را به سمت آن هدایت می کنند. توده ها گرم یا سرد می شوند، وارد اتاق می شوند، هوای خروجی خارج می شود، هوای جدید از راه عرضه وارد می شود.

سیستم توسط یک واحد کنترل الکترونیکی تنظیم می شود. با کمک آن، سرعت فن، سرعت گردش محیط در سیستم تنظیم می شود. یک کنترل از راه دور می تواند در هر اتاق باشد. علاوه بر این، هر واحد فن کویل مجهز به یک دریچه است که با آن می توانید سیستم را از حالت سرد به گرم تغییر دهید، با قطع منبع تغذیه، تجهیزات را تعویض یا تعمیرات پیشگیرانه انجام دهید.

چیلر هوا خنک

در این مورد، چنین سیستم خنک کننده ای برای تهویه مطبوع ساختمان های بزرگ کار می کند، جایی که یک گرمایش اصلی بین واحدهای چیلر هوا خنک و فن کویل وجود دارد که مایع خنک شده از طریق آن به گردش در می آید. این مایع معمولاً آب برای آب و هوای گرم یا محلول آبی C2H6O2 (اتیلن گلیکول) برای آب و هوای سرد و معتدل است. سیستم فن کویل چیلر هوا خنک بین دو واحد اصلی لوله کشی برای حرکت سیال و پمپ گردش خون با کنترل خودکار را فراهم می کند. مایع خنک شده در خط لوله در فشار نسبتاً کم است.

چیلر هوا خنک یک تجهیزات مدرن است که به طور گسترده در صنعت، خانه و سایر بخش های اقتصاد استفاده می شود. وظیفه اصلی این تجهیزات خنک کردن مایعات و گازها با استفاده از خواص مبرد است.

چیلر هوا خنک گروه گسترده ای از تجهیزات صنعتی هستند که برای خنک کردن رسانه های مختلف طراحی شده اند. چیلر هوا خنک به طور گسترده در شرایط صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین برای حفظ یک میکروکلیم راحت در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می شوند. اصل عملکرد آنها تبخیر و تراکم مبرد در گردش در دستگاه است که به دلیل آن انرژی حرارتی یا سرما ایجاد می شود. این نوع تجهیزات یک سیستم صرفه جویی در انرژی است و با عملکرد بالا مشخص می شود.

دستگاه چیلر هوا خنک

عناصر کار اجباری تجهیزات عبارتند از کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و مبدل حرارتی. اصل کار چیلر هوا خنک بر اساس توانایی برخی از گازها در حالت مایع است و در عین حال مقدار زیادی انرژی حرارتی را آزاد می کند. آب، گلیکول، محلول های مختلف می توانند به عنوان یک حامل گرما عمل کنند. فریون به عنوان مبرد استفاده می شود: کمپرسور فریون را فشرده می کند و آن را از حالت گازی به مایع منتقل می کند. پس از اینکه گاز به طور کامل به حالت مایع تبدیل شد، به دریچه گاز می رسد - وسیله ای که برای کاهش فشار لازم است. دمای فریون مایع به طور قابل توجهی افزایش می یابد و هنگامی که وارد کندانسور می شود، انرژی حرارتی را به مخلوط هوا یا آب می دهد. فریون خنک شده وارد اواپراتور می شود، جایی که منبسط می شود و دوباره به حالت گاز می رود و دمای آن کاهش می یابد. در اواپراتور که مخزن آب بندی شده است، حجم مبرد توسط شیر مخصوص تنظیم می شود. سپس فریون وارد مبدل حرارتی می شود و در آنجا آب داخل خط را خنک می کند. این توالی چرخه برای خنک کردن هوا و مایعات استفاده می شود؛ گردش معکوس با گرم کردن هوا و محیط آب همراه است. طرح عملکرد این تجهیزات صرف نظر از مدل و نوع دستگاه تبرید، مشخصات عملیاتی آن یکسان است.

دستگاه های موجود در بازار از نظر اصلاح، کارایی، کارایی، ظرفیت مخزن، نوع خنک کننده کندانسور، نوع ساخت و فن متفاوت هستند

کاربرد چیلر هوا خنک

چیلر هوا خنک متکی به کندانسوری هستند که توسط هوای محیط خنک می شود. بنابراین، چیلر هوا خنک ممکن است در تاسیسات کوچکتر یا متوسط که در آن محدودیت فضا وجود دارد، کاربرد معمولی پیدا کنند. یک چیلر هوا خنک می‌تواند کاربردی ‌ترین انتخاب را در سناریوهایی که آب منبع کمیاب است را نشان دهد.

یک چیلر هوا خنک معمولی با هوا خنک می‌تواند دارای فن‌ های پروانه یا چرخه ‌های تبرید مکانیکی باشد تا هوای محیط را روی یک سیم پیچ پره‌دار بکشد تا مبرد متراکم شود. تراکم بخار مبرد در کندانسور هوا خنک، انتقال گرما به جو را امکان پذیر می کند.

چیلر هوا خنک دارای مزیت قابل توجهی در هزینه نصب پایین تر هستند. تعمیر و نگهداری ساده تر نیز به دلیل سادگی نسبی آنها در مقایسه با چیلر هوا خنک می شود. چیلر هوا خنک فضای کمتری را اشغال می کنند، اما بیشتر در خارج از یک مرکز قرار می گیرند. بنابراین، عناصر در فضای باز طول عمر عملکردی آنها را به خطر می اندازند.

ماهیت همه جانبه چیلر هوا خنک، هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. سادگی نسبی آنها همراه با کاهش فضای مورد نیاز، مزایای زیادی را در بسیاری از انواع تاسیسات ایجاد می کند.

تفاوت های اصلی با سایر سیستم ها

اگر در اکثر واحدهای تبرید مبرد گازی در گردش باشد، در سیستم چیلر هوا خنک فن کویل، همانطور که در بالا ذکر شد، آب یا محلول آبی C2H6O2 است. این تغییر یعنی:

مصرف انرژی یک خنک کننده مایع بسیار کمتر از یک خنک کننده گازی است (آب ظرفیت حرارتی بالاتری دارد). این باعث می شود لوله های مبرد مایع صدها متر طول داشته باشند. در عمل، طول چنین شبکه های گرمایشی دو برابر خطوط آنالوگ گاز است.

برای گرمایش اصلی سیستم فن کویل چیلر هوا خنک به لوله های معمولی نیاز است که برای انتقال آب و همان شیرهای قطع کننده استفاده می شود. این نشان می دهد که نصب ارزان تر و آسان تر از مبرد گازی خواهد بود.

تمام گازهای فراری که در چیلر هوا خنک هستند نمی توانند وارد اتاق شوند، زیرا دستگاه روی زمین یا روی سقف ساختمان نصب می شود. یک حادثه خط لوله فقط مملو از سیل است، اما با دریچه های توقف محلی است.

سیستم های خنک کننده واحد مورد بحث ما می توانند بر اساس دو اصل کار کنند:

خنک کننده مستقیم مبرد. این رایج ترین و راحت ترین روش است که در آن محلول آبی مایع فریون در مبدل حرارتی خنک می شود. در ورودی و خروجی عامل، اختلاف دما بیش از 7 درجه سانتیگراد نیست، در حالی که در حالت استاندارد دستگاه با نسبت 7/12 درجه سانتیگراد کار می کند.

استفاده از مبرد میانی این گزینه در شرایطی ضروری است که چیلر هوا خنک مایعی با دمای بیش از 7 درجه سانتیگراد تحویل می دهد.

اختلالات احتمالی سیستم

در اینجا لیستی از برخی از رایج ترین عیوب در سیستم فن کویل چیلر هوا خنک آورده شده است:

نشت فریون این وضعیت در صورت نشتی اتصال اتصالات در مدار یا آسیب مکانیکی آنها ایجاد می شود.

خرابی کمپرسور ممکن است سیم پیچ استاتور بسوزد یا برخی اختلالات در گروه پیستون رخ دهد (رسوبات کربن، تخریب سوپاپ ها).

ورود آب به مدار تبرید علت چنین نقص ممکن است نشت در اواپراتور باشد که در نتیجه فریون با آب مخلوط می شود.

همانطور که قبلاً از نام فهمیدید ، سیستم های فن کویل چیلر هوا خنک منشا خارجی دارند ، اما با این وجود ، آنها به طور گسترده در اتحاد جماهیر شوروی استفاده می شدند و هنوز هم ارتباط خود را از دست نداده اند. آنها اغلب با سیستم های تقسیم مقایسه می شوند، زیرا نتیجه نهایی، در واقع، تفاوتی ندارد. اکنون در مورد مزایا صحبت نمی کنیم، اما خواهیم گفت که چنین تاسیساتی برای اشیاء در مقیاس بزرگ برای اهداف مختلف بسیار ضروری است.

سیستم فن کویل چیلر هوا خنک قادر است به طور همزمان دمای ثابتی را در چندین شی و طبقات به طور همزمان فراهم کند و یک حالت مستقل برای هر یک از اتاق ها حفظ کند. میتونه باشه:

کارگاه های تولید یک شرکت بزرگ و محل های انبار؛

ساختمان های چند طبقه که برای دفاتر، مراکز تجاری و همچنین امکانات اداری خدمت می کنند.

مجتمع های ورزشی، خرید و تفریحی و هتلی؛

سالن های کنسرت بزرگ؛

سوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها با تعداد نامحدود طبقات و بخش ها؛

بیمارستان های بزرگ، آسایشگاه ها و داروخانه ها.

انواع چیلر هوا خنک کننده آب

چیلر هوا خنک با این واقعیت متمایز می شوند که کندانسور آنها دائماً در آب غوطه ور است، این نوع تجهیزات کارآمدترین هستند. نصب برای خنک کردن انواع مایعات یک تجهیزات اجباری برای بسیاری از صنایع است.

با توجه به نوع ساخت، دستگاه های برودتی به دو دسته تقسیم می شوند:

- جذب؛

- دارای خازن داخلی

- دارای کندانسور از راه دور

محبوب ترین و پرکاربردترین نوع این نوع تجهیزات چیلر هوا خنک مونوبلاک سنتی است. این نوع دستگاه به شما امکان می دهد به طور قابل توجهی در فضا صرفه جویی کنید ، همه عناصر قبلاً در دستگاه ادغام شده اند و برای عملکرد آن فقط باید در آب ریخته شود. نوع دیگری از دستگاه های تبرید چیلر هوا خنک با کندانسور از راه دور هستند. این تجهیزات را می توان به مخازن بزرگ آب متصل کرد و از این طریق کارایی آن را افزایش داد.

اصل کار یک چیلر هوا خنک استفاده از گرمای اتلاف است که به ناچار در صنایع مختلف رخ می دهد. این نوع تجهیزات امیدوار کننده ترین، سازگار با محیط زیست است، استفاده از آن می تواند هزینه های انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و تأثیر منفی بر محیط زیست را به حداقل برساند. ماده کار در تاسیسات نوع جذبی محلول های چند جزئی هستند. متداول ترین محلول های مورد استفاده آمونیاک و لیتیوم بروماید در آب هستند که محلول اول به عنوان مبرد و محلول دوم به عنوان جاذب عمل می کند. چنین دستگاه هایی با عمر مفید بیش از 20 سال، بی ضرر بودن برای لایه اوزون، توانایی توزیع بار، سطوح کم نویز و ارتعاش و هزینه کم سرمای تولید شده متمایز می شوند.

نیاز به آب سردکن در بسیاری از صنایع وجود دارد:

- مهندسی مکانیک؛

- صنعت الکل؛

- فلزکاری؛

- شاخه های مختلف صنایع غذایی؛

- تولید لاستیک و پلاستیک.

- صنایع شیمیایی

ویژگی های فنی تولید بسیاری از نوشیدنی ها، محلول های دارویی نیاز به کاهش دمای مایعات اولیه دارد.

تجهیزات تهویه مطبوع ایجاد شده با استفاده از چیلر هوا خنک در پزشکی، آب و برق و سایر بخش های اقتصاد استفاده می شود. در مقایسه با سیستم های اسپلیت چند منطقه ای، چیلر هوا خنک دارای مزایای زیر هستند:

- عمر طولانی تری داشته باشد.

- زیبایی شناسی نمای بیرونی ساختمان را مختل نکنید.

- در صورت نشت مبرد، هیچ خطری برای سلامت انسان وجود ندارد.

- دارای قابلیت مقیاس بندی - بلوک های جدید به راحتی به سیستم موجود اضافه می شوند.

- در هزینه پایین نصب متفاوت است.

نصب چیلر هوا خنک

نصب واحدها در مکان های انتخاب شده برای آنها؛

تشکیل واحد لوله کشی سیستم؛

قرار دادن مسیری که در امتداد آن محیط گردش می کند، نصب محافظ عایق حرارتی روی لوله ها.

ترتیب و عایق صدا کانال های هوا؛

تشکیل یک سیستم زهکشی برای حذف میعانات انباشته شده از واحدهای فن کویل؛

خلاصه کردن اتصال شبکه برق، کابل کشی و سیم کشی؛

بررسی تنگی تمام عناصر؛

راه اندازی کارهای

تنها پس از انجام آزمایشات اولیه، می توان سیستم فن کویل چیلر هوا خنک را راه اندازی کرد.

ویژگی های خدمات

در طول بهره برداری از تجهیزات، باید به فعالیت های بازرسی برنامه ریزی شده توجه شود. تمام عناصر سیستم های فیلتراسیون باید در مدت زمان مشخص شده توسط سازنده تعویض شوند، رادیاتورهای نصب شده در محل باید از نظر خوردگی و نشت بررسی شوند. بازرسی گره های اصلی بسته به مقیاس سیستم به صورت هفتگی یا ماهانه انجام می شود.

کنترل پنل باید به صورت دوره ای از نظر دقت و سرعت اجرای دستورات داده شده نظارت شود. قطعات الکتریکی از نظر آمپر و سایر مشخصاتی که ممکن است نشان دهنده نشتی یا وضعیت غیرعادی باشد، بررسی می شوند. ولتاژ بر روی خط و در فاز اندازه گیری می شود.

به تجهیزات نگهداری و تهویه نیاز دارد. تمیز می شود، روغن کاری می شود، عملکرد کار، سرعت چرخش شفت نظارت می شود. سیستم زهکشی از نظر کارایی حذف رطوبت بررسی می شود. همچنین، رادیاتور به طور دوره ای نیاز به درمان ضد باکتریایی بهداشتی دارد، که امکان جلوگیری از گسترش و تشکیل میکرو فلورای بیماری زا را فراهم می کند

کل سیستم طبق یک طرح خاص کار می کند و متصل می شود.

چیلر هوا خنک می شود و دمای مطلوب محیط کار را حفظ می کند. در صورت نیاز به گرم شدن، دیگ داخلی به کیس متصل می شود.

پمپ مایع با دمای مشخصی را به خطوط لوله منتقل می کند و فشار لازم را برای حرکت محیط ایجاد می کند.

مسیر لوله کشی رسانه را تحویل می دهد.

مبدل‌های حرارتی - واحدهای فن کویل که شبیه یک شبکه لوله ‌ای شکل با مایعی است که در داخل آن در گردش است - محیط را دریافت می‌کنند.

فن هایی که در پشت عنصر تبادل حرارت قرار دارند، هوا را به سمت آن هدایت می کنند. توده ها گرم یا سرد می شوند، وارد اتاق می شوند، هوای خروجی خارج می شود، هوای جدید از راه عرضه وارد می شود.

سیستم توسط یک واحد کنترل الکترونیکی تنظیم می شود. با کمک آن، سرعت فن، سرعت گردش محیط در سیستم تنظیم می شود. یک کنترل از راه دور می تواند در هر اتاق باشد. علاوه بر این، هر واحد فن کویل مجهز به یک دریچه است که با آن می توانید سیستم را از حالت سرد به گرم تغییر دهید، با قطع منبع تغذیه، تجهیزات را تعویض یا تعمیرات پیشگیرانه انجام دهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 64
  • بازدید کلی : 1076
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی